מהו בעצם פורטל תוכן ומה מיוחד בו?

פורטלים הם אתרי תוכן גדולים שלרוב עוסקים בתחום ראשי אחד, ומטרתם היא פרסום כמות גדולה ככל האפשר של תכנים ומידע באותו נושא. לעומת אתרי תדמית, בהם יש בעיקר מידע שיווקי, פורטלי תוכן מרכז מידע אובייקטיבי יותר ומקצועי יותר. כמו כן, קיימים פורטלים שמספקים לגולשים מערכת שלמה הנוגעת לתחוםפורום, קהילות, חדשות, מאמרים ועוד. ישנם אתרי תוכן המציעים אינדקס בעלי מקצוע או נותני שירותים באותו תחום, ישנם פורטלי חדשות שעוסקים בעיקר באקטואליה על כלל גווניה, או פורטלי נישה שעוסקים בתחום מסוים, שייכים לארגון כלשהו ומשרתים את עובדיו או אפילו פורטלי תוכן שמאחדים בעלי תחביב מסוים.

איך מנהלים פורטל תוכן?

ניהול פורטל תוכן אינו עניין של מה בכך. הדבר דורש השקעת זמן רב והבנה בניהול אתרים מסוג זה. כדי לייצר פורטל תוכן מוצלח, יש לאתר תכנים איכותיים וכן ללמוד לכתוב תכנים שיצליחו לעניין את הגולשים ויספקו את הצרכים שלמענם הם הגיעו לאתר. כמו כן, ניהול פורטל תוכן מצריך התקשרות עם ספקים, התקשרות עם מומחים שייכתבו תכנים מקצועיים לאתר, מתן מענה לשאלות גולשים ובקרה שוטפת של תפקוד האתר. משום שמדובר בפעולות רבות, יש רבים שמעדיפים לשכור חברה שתנהל את פורטל התוכן שלהם עבורם בצורה האידיאלית, ותצליח להביא לגולשים את התכנים הרלוונטיים להם כל יום ויום – משימה שלרוב "גדולה" על אדם אחד שכבר עסוק בניהול עסק משל עצמו. בביזנס דיזיין אנחנו מציעים שירותי ניהול פורטל תוכן מלאים, כדי לשמור על אתר דינאמי, מעודכן ופופולארי.

דגשים לפורטלי תוכן

כדי להקל על ניהול פורטל תוכן, מומלץ לשלב באתר מערכת לניהול תוכן תחת הוצאת קוד פתוח, כמו וורדפרס, שניתן להעלות עליה תכנים רבים בקלות ובמהירות, לערוך את התכנים הקיימים ולשלוט בפרמטרים שונים שמשפיעים על קידום האתר – בחירת מילות מפתח, קביעת תיאור לעמוד ועוד, לפי דרישותיהם של מנועי החיפוש. גם כאן נדרשים הבנה וניסיון בתחום כדי להצליח לנהל את פורטל התוכן באופן שיועיל לו גם מבחינת קידומו ברשת. מערכת ניהול התוכן צריכה לאפשר ריבוי משתמשים בהרשאות שונות, כדי לקצר תהליכים וליצור צוות שינהל את האתר – דבר שייעל את העבודה, לנהל קטגוריות ולסווגם לפי מבנה היררכי ברור, לאפשר אפשרויות עריכת טקסט רבות כדי להתאים לעיצוב האתר וכן לנהל רשימות דיוור ומאגרי לקוחות, כדי לשמור על קשר רציף עם הגולשים וליצור קהל קבוע.

השאר תגובה