הקמת אתר היא לא דבר פשוט כלל, והבעיה העיקרית של רבים היא שהם הולכים לאיבוד במהלך בניית האתר. לקוחות רבים פונים לחברה לבניית אתרים לאחר שביצעו תכנון לקוי למדי, דבר שיקשה על בונה האתר ויפריע למימוש הפוטנציאל העצום שטמון באתר לעסק. התוצאה הסופית במקרה זה תהיה אתר בעל מבנה מפוזר ולא נוח לגלישהלדוגמא קטגוריות כמעט חופפות, מידע שלא מופיע במקומות המתאימים וקישורים לא מדויקים. מבקר שמגיע לאתר כזה, יתקשה למצוא את המידע והתכנים שאותם חיפשולרוב יעבור למתחרים. בשל כך, חשוב להתמיד בבניית אתרים ממוקדת, שראשית כל מתחילה בתכנון מעמיק ומקיף של האתר ומטרותיו. משום שבניית אתר היא תהליך הדרגתי, טעות קטנה בתחילת הדרך עלולה לגדול עוד ועוד בהמשך הבנייהכך שחשוב להקפיד על בניית אתרים ממוקדת לאורך כל ההליך ולעבור שלב-שלב תוך תכנון ובחינת העשייה.

השלבים לבניית אתר תוך תכנון ממוקד:

הגדרהמאחורי כל אתר עומדת מטרה מסוימת. עסק לא צריך אתר רק כדי "שיהיה לו אתר", אלא כדי שהאתר יעזור לו להרחיב את קהל הלקוחות שלו מעבר למגבלות הדמוגרפיות ואו כדי לקדם את המכירות, וכו'. הקמת אתר ללא מטרה שעומדת מול עינינו תוביל לאתר לא יעיל ובכך בעצם לבזבוז הכספים שהושקעו בו. כדי למקד את עצמכם בניסוח המטרה, בדקו את המתחרים, חקרו את השוק ואפיינו היטב את מהות העסק שלכם. ככל שהמטרה של בניית אתרים ממוקדת יותר, האתרים יוכלו להחזיר את ההשקעה במהירות ואף יובילו להגדלת הרווחים שלכם משמעותית. מיקוד היעדים של האתר חשוב גם כדי להגיע ביתר קלות אל קהל היעד הספציפי שלכםוככל שהאתר יהיה יותר מותאם לגולשים שלו, כך יותר מבקרים יהפכו מלקוחות פוטנציאליים ללקוחות של ממש.

 

צרכי האתרלאחר שהגדרנו מהו האתר שלנו ולשם מה הוא קיים, עלינו לברר לעומק על אילו יעדים בדיוק אנחנו מעוניינים לענות באמצעותו, ומה אנחנו מנסים "למכור" למבקרים – ידע מסוים, דעות, רצון להצטרף לקבוצה כלשהי או כמובן מוצרים. לאחר מכן, חשוב לדרג את הצרכים בסדר עדיפויות, וכך תוכלו למקד בבהירות את עצמכם ואת איש המקצוע שבונה עבורכם את האתר

מבנה ועיצוב –לאחר שניסחנו היטב את מטרותינו וברור לנו מה האתר אמור להשיג עבורנו – ניתן להתחיל לבנות ולתכנן את המבנה שלו. זהו השלב בו איש המקצוע מעורב ביותר – זהו הרי תחום ההתמחות שלו. בונה האתרים ינסח בהתאם למטרותיכם את מספר העמודים הנדרשים, החלוקה לקטגוריות, סוג ומבנה התפריטים, סוגי העמודים וכן הלאה. לאחר מכן עוברים לעיצוב האתר – חלק חשוב לא פחות. באמצעות העיצוב אנחנו מושכים את הגולשים הרלוונטיים, לוכדים את תשומת לבם ויוצרים רושם ראשוני חיובי. עיצוב נכון ישרה את האווירה הרצויה באתר, ויגרום למבקרים להמשיך את גלישתם באתר. בביזנס דיזיין אנו בעלי ניסיון רב בבניית אתרים, ונתאים את האתר באופן האידיאלי להגדרות וליעדים שקבעתם.

 בדרך זו, תוך הקפדה ומיקוד בכל צעד, תוכלו להגיע בעזרנו לאתר אפקטיבי שישרת אתכם לטווח ארוך.

השאר תגובה