חלמת, יזמת, פנית למומחה ובנית אתר בתוכנת ה WordPress. לאחר שעברת הדרכה נכונה על ידי בונה האתר ולמדת כיצד לבצע שינויים ועדכונים ביעילות ובקלות במערכת הניהול של WordPressחשוב שתדע, גם אם מלאכת הגיבוי לא באחריותך, כיצד מתבצע תהליך הגיבוי האופטימאלי שיבטיח לך שהעבודה הקשה והמידע הרגיש והחשוב שאספת לא ירדו לטמיון.בעולם של מלחמות סייבר והאקרים מכל העולם אתרים רבים וביניהם גם האתר שלך חשופים לפעולות שיכולות לשנות או למחוק את כל המידע שלך. גם תקלות טכניות עלולות לקרות ואתה עלול לאבד את כל המידע ואת האתר עליו עמלת זמן רב. קנית מחשב חדש, שרת מתקדם ויקר לאחסון המידע והתוכנות בהן אתה משתמש גם הן אינן זולות כלל, אך היום ברור לכל כי הדבר היקר ביותר לכל משתמש הוא המידע האיכותי שלו שלשמו נקנו כל הרכיבים שצינתי. למידע שלך אין תחליף. שמור עליו.

ישנן דרכים רבות לבצע גיבוי לנתונים באתר שלך. כאן נציג שתי דרכים לגיבוי נכון לאתר WordPress שיעזרו לך לישון קצת יותר טוב.  

·        גיבוי ידני באמצעות תכנת FTP  ולאחר מכן גיבוי התוכן בעזרת ממשק ניהול של WordPress.

·        גיבוי בעזרת תוסף WordPress.

גיבוי ידני בעזרת תכנת Ftp.

ישנן מגוון תוכנותFTP  באמצעותן ניתן לבצע גיבוי למידע שלך, לדוגמא:

Cobian Backup, AceBackup,  filezillaועוד.

לאחר שהתקנת תכנת ftpעל המחשב שלך עליך להתחבר בעזרתה לשרת בו מאוכסן המידע שלך.  לצורך ההתחברות עליך לדעת את שם השרת, שם המשתמש וכמובן הסיסמא.  בגיבוי ידני ישנם ארבעה קבצים חשובים במיוחד הנמצאים בתיקיית הבסיס של האתר בספריית ה-  Rootאותם יש להעתיק לספרייה במחשב שלכם בה אתם מעוניינים לשמור את הגיבוי:

1.     Wp-cofig.php

2.     Htaccess

3.     Robot.txt

4.     Sitemap.xml

ניתן להעתיק את כל תיקיית WordPress  אך 4 הקבצים האלו הם החשובים ביותר.

השלב השני והפשוט יותר בגיבוי ידני מתבצע בעזרת מערכת הניהול של WordPressובחירה באפשרות ייצוא (Export) שם נבחר את האפשרות הראשונה לייצא את כל הרכיבים באתר לקובץ גיבוי.

 

גיבוי בעזרת תוספי WordPress.

ל  WordPressתוספים רבים ומצוינים לצורך פעולת הגיבוי של אתר האינטרנט של או החנות הווירטואלית בה השקעת משאבים ומאמצים רבים.  חלק מהתוספים ניתנים בחינם על ידי קהילת מפתחי WordPressואחרים ניתן לרכוש בתשלום, לדוגמא:

·        WP-DBManager–  מאפשר אופטימיזציה לבסיסי הנתונים, כלי לתיקון בסיס הנתונים לאתר ה WordPress  שלך, גיבוי ושחזור כל המידע, אפשרות לגיבוי אוטומטי על פי לוח זמנים שתקבע מראש.  ובכלל, כלי נפלא לניהול המידע שלך.

·        myRepono–מאפשר לך לבצע גיבוי אוטומטי לכל אתר ה WordPress  שלך ואת בסיס הנתונים.  כולל הפוסטים שלך, תגובות הגולשים והמידע שלהם.  התוסף שומר את פרטי התכנות, תבניות האתר והתוספים הנוספים שלך.  

·        Simple Backup– תוסף זה יוצר את הגיבוי של אתר הWordPress עבורך ומוריד אותו למחשב. תכונה נוספת ומעניינת שתוסף זה יוצר אופטימיזציה לבסיסי הנתונים שלך לפני שהוא מבצע גיבוי.

·        UpdraftPlus – תוסף איכותי מאוד המבטיח לך גיבויים אמינים.  ההתקנה מהירה ופשוטה ומבטיחה לך גיבוי אוטומטי של כל המידע באתר ה WordPressשלך.  לתוסף זה מעל ל 95,000 הורדות ונחשב לאמין ביותר.  פעולות בסיסיות ניתנות בחינם אך החבילה המלאה כרוכה בתוספת תשלום. 

גיבוי מקצועי ועקבי יאפשר לך שחזור של האתר שלך לנקודת הזמן המאוחרת ביותר לפני שקרס או הותקף חלילה. זהו, עכשיו אתה יכול להיות שקט הרבה יותר. אם ברצונך להיות בטוח שהאתר שלך מגובה בצורה הטובה ביותר צור אתנו קשר ואנו נסייע לך לשמור על האתר שלך, המידע ובסיסי הנתונים בצורה עקבית ומסודרת.  

השאר תגובה