הקופירייטר הוא זה שבעצם אחראי על תדמיתו ומיתוגו של העסק. תפקידו למשוך את הלקוחות הפוטנציאליים לעסק ובכך להגדיל את המכירות. איך הוא עושה זאת? הקופירייטר ממיר את המסרים שאותם אתה מעוניין להעביר לשפה השיווקית, ובכך גורם ללקוחות להתעניין במוצר שלך ולקנות אותו. כדי שיצליח בכך, הקופירייטר צריך להכיר וללמוד לעומק את המוצר (או את השירות שאותו אתם מציעים), על שלל תכונותיו, יתרונותיו וחסרונותיו, ולדעת מה ייחודו על פני המתחרים. הקופירייטר אחראי גם על כתיבת הסיסמאות והסלוגנים וכן על עיצוב מודעות ופרסומות לעיתונותהן מבחינת התוכן והן מבחינת העיצוב. תפקידו של הקופירייטר הוא ליצור עניין אצל הלקוח, לגרום לו לפתח רושם ראשוני טוב על החברה, לפתח אצלו תשוקה למוצר ולגרום לבסוף לרכישה. קופירייטר טוב יכול להגביר מאוד את המכירות של העסק והוא נכס שיווקי לכל דבר.

מעוניינים בהצעות לשיווק העסק שלכם? פנו אלינו לייעוץ חינם!

מי הוא הקופירייטר האידיאלי?

קופירייטינג הוא לא דבר של מה בכך – מדובר במקצוע בפני עצמו שדורש לימוד, כישרון וניסיון רב, וגם אדם שמכיר את החברה ומוצריה על בוריה לא תמיד יידע למלא את דרישות התפקיד. קופירייטר טוב יידע לגשת לקהלי יעד שונים – דבר שדורש שימוש בשפות שיווקיות שונות. על הקופירייטר להצליח להציג את העסק באופן האידיאלי לחתך רחב של אוכלוסייה.

איך לבחור קופירייטר לעסק?

ניסיון -חשוב שהקופירייטר יהיה בוגר קורס בתחום. כדאי מאוד לבקש מעין תיק עבודות, ובו סלוגנים וגימיקים מבריקים שאותם הגה הקופירייטר במהלך דרכו. חשוב לבדוק עם אילו לקוחות עבד ומה המוצרים שאותם שיווק, עם אילו בעיות התמודד בעבודתו וכיצד הצליח להתגבר על המכשולים. מיעוטם של הקופירייטרים הם בעלי ניסיון מעשי, כך שחשוב לבדוק את כלל עבודתם בשטח ולא רק את רעיונותיהם על הדף.

מחיר -לידע, מיומנות, כישרון וניסיון של הקופירייטר אין תחליף והמחיר לכך בהתאם. קופירייטר שמתמחר את עצמו זול במיוחד יעשה עבודה שתיראה כך, ואף עשוי לפגוע במכירות. דרוש הצעת מחיר מפורטת ובדוק היטב את יכולותיו השונות של הקופירייטר.

מיומנויות מגוונות -שימו לב למגוון סוגי הלקוחות עמם עבד הקופירייטר ועם אלו משימות התמודד – סיסמאות, פרוספקטים, פרופיל חברה, שמות לחברות, אתרי אינטרנט, מודעות לעיתונות וכו'. לכל אחד מהנ"ל יש דרישות שונות ואופן כתיבה שיווקית שונה, כך שחשוב שהקופירייטר שתעסיקו ישלוט במגוון הרחב של אפשרויות הפרסום.

התנסחות -לנסח סיסמאות גאוניות וליזום גימיקים אינם סיכום עבודתו של הקופירייטר. לא פחות חשוב מכך היא יכולת הניסוח שלו, במיוחד בטקסטים ארוכים שיכללו באתרכם ובפרופיל החברה, ויעידו על מקצועיות ואופי העסק.

יצירתיות -אחרי הכל אין דבר חשוב מפרסום ושיווק מקוריים ויצירתיים – עד כמה עבודותיו הקודמות של הקופירייטר רעננות ושונות? עד כמה אתה מעריך שהוא יוכל להבליט אותך מעל המתחרים? האם הוא מעז ופורץ גבולות או מעדיף ללכת בדרכים המוכרות?

השאר תגובה