החשיבות של מערכת ניהול תוכן

מערכת ניהול תוכן היא כלי הכרחי לניהול אתר אינטרנט. כבר מזמן אין צורך לערוך קוד בכדי לעדכן אתר אינטרנט וכמו כן אתרים המבצעים מספר רב של פעולות מחייבים מערכת ניהול – כגון פורטלים, אתרי חנות, ועוד. בניה של אתר אינטרנט מחייבת אפיון של דרישות האתר, וכן התחשבות במי שעתיד לנהל אותו. מערכת הניהול אשר מותאמת לאתר צריכה לענות לדרישות האתר בצורה הטובה ביותר וכמו-כן לענות לצרכים של הבעלים של אתר האינטרנט וכן להיות קלה לתפעול עבורו.אם כן כיצד בעצם בוחרים במערכת ניהול תוכן? מה הם היתרונות והחסרונות של מערכת כזאת או אחרת?

מערכות ניהול תוכן קוד פתוח

קיימות מערכות רבות חופשיות בשוק תחת הוצאת קוד פתוח – מביניהן מומלץ לפנות אל המוכרות ביותר מפני שיש להן קהילה גדולה ותומכת וכן מספר גדול של מפתחים יודעים לעבוד איתן. מערכות מוכרות הן הג'ומלה והוורדפרס ועליהן ניתן למצוא מידע נוסף בשלושת המאמרים: וורדפרס, ג'ומלה, ג'ומלה או וורדפרס. אנו מפתחים אתרים רבים על פלטפורמות וורדפרס וג'ומלה ומזמינים אתכם ליצור עימנו קשר לפיתוח אתר אינטרנט בעל עיצוב אישי.

מערכת ניהול תוכן אישית

אפשרות נוספת היא לפנות לכיוון של מערכת ניהול תוכן אשר נכתבה ע"י חברה פרטית. יתרון מסוים של מהלך כזה הוא בכך שניתן להתאים את המערכת באופן הטוב ביותר אל צרכי האתר ואל צרכי המנהל שלו. כמו כן הממשקים ברורים וקלים ומיועדים לאותו אתר ולא לצרכים כלליים של השוק.עבור אתרים אשר התכנות בהם הוא מאסיבי והם מעוניינים לבצע פעולות אשר אינן טבעיות וניתן להן מענה באופן כזה או אחר במערכות קוד פתוח קיימת חובה לפנות אל מערכת פרטית. מערכת ניהול תוכן בפיתוח אישי תדע לתת את המענה האיכותי ביותר עבור אתר אינטרנט אשר מעוניין לבצע פעולות מורכבות, בעוד שמערכת קוד פתוח יכולה ליצור הגבלות מסוימת ולתקוע את תהליך הפיתוח בשלב כזה או אחר.החיסרון הגדול ביותר של עבודה עם מערכת ניהול תוכן אשר פותחה ע"י חברה פרטית לבניית אתרים היא שרק אותה החברה עובדת עם המערכת. אל קוד האתר נלווה הקוד של מערכת ניהול התוכן ואין לשום צד נוסף גישה אל הקוד. הדבר יוצר תלות רבה בין שני הצדדים. קיימת חובה מצד הלקוח לאחסן את האתר על שרתי החברה מתוך שמירה על קוד המערכת ובמקרה והלקוח מעוניין לעבוד מול חברה אחרת לבניית אתרים הדבר אף יגרור בניה מחדש של האתר.

מערכת ניהול תוכן

השאר תגובה