המשמעות של ניהול נכון של דטאבייס

לכל אתר אינטרנט היום אשר מנוהל ע"י מערכת ניהול תוכן מתלווה דטאבייס. המערכת אשר מנהלת את האתר לרוב מבוססת על דטאבייס נתונים דינאמי מסוג MYSQL או SQL. לכתיבת הנתונים בצורה נכונה בדטאבייס משמעות אדירה. כל פעולה של קריאה או כתיבה אל דטאבייס לוקחת זמן. כל אופן הניהול של האתר מתבצע ע"י קריאות וכתיבות אל בסיס הנתונים, זהו השורש של המערכת,.

חשיבה נכונה בבניית בסיס נתונים

בבניית בסיס נתונים השלב ההתחלתי והחשוב ביותר הוא תכנון. מיפוי של הצרכים של המערכת והבנה אילו שאילתות המערכת תגיש לעיתים תכופות ביותר. בנייה של הנתונים כך שהשאילתות אשר מתבצעות בעיתים התכופות ביותר היא חיונית. את השדות יש לקשר באופן שבו השאילתות אשר ישלחו אל בסיס הנתונים יהיו כמה שפחות מורכבות.

תכנון קדימה בבניית מערכת ניהול תוכן

בבניית בסיס נתונים ומערכת ניהול תוכן קיימת חשיבות רבה לא רק לבנייה נכונה של הדטאבייס ברמת ההיררכיות של הנתונים והטבלאות, אלא גם ברמה של ניהול רשומות כבדות מאוד. בניהול של כמויות אדירות של מידע נכנס נושא השמירה של בסיס הנתונים בצד וחסיכה של הקריאות החוצה. אופן הפעולה הוא שהמידע נשמר בצד, ונגיש למערכת ללא צורך בביצוע שאילות, בעת ביצוע כל פעולה, המערכת בודקת האם המידע נגיש לה בצד(לדוגמא כקובץ פיזי בהארד או בכל דרך אחרת אשר בה בחר לעבוד המתכנת), ואך רק אם המידע אינו נגיש, תבוצע שאילתה אל בסיס הנתונים. אומנם זוהי שיטת עבודה אשר נדרשת אך ורק עבור אתרים כבדים המנהלים מסדי תוכן בגדלים גבוהים, ובעת בניית מערכת ניהול תוכן בשלב התחלתי נוטים שלא לחשוב על מצבים כאלו, אך מדובר כאן בשורש של המערכת, ואלה הם דברים אשר כדאי לשקול אותם בתחילת הדרך.

לסיכום, יש לבצע מחקר רחב לפני שבונים מערכת ניהול תוכן, חשוב לבצע סקר רחב, להתייעץ עם אנשי מקצוע להיוועץ עם Database Administrator ולחשוב קדימה על מצבי קצה אפילו בתחילת הדרך.

השאר תגובה