עיצוב ממשק משתמש הפגישה בין האדם ובין האתר

עיצוב ממשק משתמש הוא העיסוק שיוצר את המפגש בין המוצר ובין האדם. כאשר מדברים על עיצוב ממשק משתמש בעולם המסחר של האינטרנט, מתכוונים בדרך כלל לתכונותיו של האתר, תכונות שהמשתמש רואה, מקבל ומרגיש, כאשר הוא נכנס לאתר או נוחת בו. מה התכונות האלה עושות לגולש ולגולשת? וכיצד הן פועלות לטובת בעל האתר?

הממשק יכול להיות חזותו של האתר, של דפי הנחיתה שלו היוצרים את הרושם הראשוני, וגם תצוגתם של שאר העמודים באתר. חשוב לזכור כי המשתמש הוא האדם – את, אתה, הוא ואני. האדם הוא הצרכן והלקוח שיש לספק את צרכיו: נגישות, אמון, ערך מוסף, אינטראקטיביות ועוד.

עיצוב הממשק צריך להתייחס לכל תסריטי השימוש האפשריים שהמשתמשים עושים. העיצוב צריך להניח מה המשתמש יעשה באתר, ומה יקרה לו בכל שלב, בכל קליק: מה יראה? איזה מידע יקבל? האם יקבל הנחיות ברורות להמשך הגלישה באתר? ואם המשתמש הוא כבד ראייה או חירש איך יינתנו ההנחיות? ואם הוא לא יודע עברית או לא מכיר כל מילה באנגלית? חשוב שהנחות העיצוב יהיו נכונות, כדי שהמשתמש יישאר באתר, ייהנה, שהשימוש באתר יקלח לו ויזרום. עיצוב טוב של ממשק צריך להיות קל, נוח ופשוט לשימוש, אך גם כזה שמלהיב את המשתמש ומניע אותו ליצור קשר עם הספּק מתוך שהוא מעורר אמון ומסב את המשתמש לעשות קניות באתר.

עיצוב ממשק המשתמש הוא חשוב מאוד כי הוא קובע את אופי הפגישה בין הלקוח ובין הספּק. הממשק צריך להיות חף מתקלות, ושלא ייצור בעיות בשימוש אלא ההיפך – יציע למשתמש פתרונות לבעיות שלו, בעיות שאיתן הגיע לאתר.       

עיצוב ממשק משתמש לא רק תִכנות

אנו בביזנס דיזיין שואפים ליצור ממשקי משתמשים אידיאליים, בהם תצוגה נכונה של מסכים, שמכַוונת את הגולש ומראה לו כיצד להתנהל באתר. לכן אנחנו עושים את זה מתוך עבודת צוות. פלורליזם של דעות וצרכים חשוב מאוד שיישמע בעת בניית הממשק. כדי לעצב את הממשק המתאים ביותר לגולש הייעודי ולחברה שעומדת מאחורי האתר, אנו מתייעצים עם אנשי מקצוע מכל הִתמחות רלוונטית פסיכולוגיה, הנדסת אנוש, עיצוב מוצר, חינוך מיוחד ועוד – ועובדים עם טובי המעצבים בארץ. אנו יודעים כי עיצוב טוב אינו רק אִפיון של קהל היעד בקווי מִתאר כלליים, אלא היכרות מעמיקה עם הקהל הזה. לאחר בניית הממשק אני עורכים פיילוט עם משתמשים אמיתיים, כלומר עם בני אדם שעשויים להגיע לאתר כזה, ובודקים איך המִמשק עובד עבורם בכל התסריטים הצפויים. האם הממשק הוא נגיש? האם הוא אינטראקטיבי? האם הגולשים חושבים מה שרצינו שיחשבו? האם הם מרוצים? לאחר הטסט הזה אנו מתקנים את הנדרש, ורק אחר כך מעלים את האתר לאוויר.

השאר תגובה