עשה זאת בעצמך: המדריך להוספת טופס יצירת קשר לאתר וורדפרס(חלק א')

טופס יצירת קשר הוא מהעמודים החשובים ביותר בכל אתר אינטרנט: הוא מאפשר להגדיל את מעגל הלקוחות הפוטנציאליים של העסק, לשמור על קשר עם לקוחות וותיקים או לשווק מוצר חדש- פעולות אשר יובילו בסופו של יום למינוף העסקפסגת שאיפותיו של כל עצמאי בעל עסק.
אם עדיין אין לך טופס יצירת קשר באתר, הגיע הזמן לעשות את זה! מדריך זה ינחה אותך כיצד להוסיף טופס יצירת קשר לאתר וורדפרס בכמה צעדים פשוטים, ללא ידע מוקדם או כישורים טכניים מיוחדים.

כמה מילים על טפסי יצירת קשר לוורדפרס (או למה דווקא Contact Form7?)

לוורדפרס יש לא מעט פלאגינים (תוספים) ליצירת קשר להציע לנו. רגע לפני שאתם שוברים את הראש על התוסף האידיאלי ביותר עבורכם, כדאי שתכירו את Contact Form 7. הוא ניתן להורדה בחינם, הוא גמיש מאוד מבחינת יכולת העריכה שלו, הוא נוח לתפעול, הוא מתורגם, בין היתר, גם לעברית, הוא עדכני ואם כל זה לא הספיק לכם- ניתן לנהל באמצעותו מספר טפסים ליצירת קשר. בשל יתרונותיו הרבים, הפך                          ה-Contact Form 7לאחד מהתוספים הפופולאריים ביותר לטופס יצירת קשר. מדריך זה ינחה אתכם כיצד להוסיף טופס יצירת קשר לאתר שלכם באמצעות התקנת תוסף זה.   

הוספת טופס יצירת קשר לאתר וורדפרס בחמישה צעדים פשוטים

1)    בשלב הראשון, יש להיכנס לפאנל הניהול של וורדפרס על-ידי הזנת שם המשתמש והסיסמא האישית. בעמודה שתיפתח בצד ימין, יש ללחוץ על לחצן "תוספים". בתפריט שייפתח כעת, יש לבחור בקישור "התקן תוסף חדש", ובמשבצת הריקה שתופיע בחלק העליון של העמוד הבא, יש להזין את הביטוי  Contact Form 7. מתוך רשימת התוצאות שתתקבל, יש לבחור את שם התוסף הנידון, בשמו המלא והמדוייק (עשויות להופיע תוצאות נוספות עם שמות דומים, אך לא זהים)ולהתקינו באמצעות לחיצה על כפתור "התקן".

2)    לאחר לחיצה על מקש ההתקנה, תוריד המערכת את התוסף המבוקש ותבצע התקנה שלו בשרת. עם תום ההתקנה, יש להפעיל את התוסף באמצעות לחיצה על כפתור "הפעל".
משביצעתם את השלב השני, התוסף יהיה מותקן על השרת, וניתן יהיה לראות אותו בתפריט הצדדי הימני בתוך ה"הגדרות".

3)    לאחר סיום השלב הטכני של התקנת התוסף, אפשר להתחיל להשתמש בו כדי ליצור טופס צור קשר לוורדפרס בעמוד הרצוי באתר. לחצו על הכפתור החדש שזה עתה התווסף ללוח הבקרה (תחת השם "צור קשר"), ועל הקישור "עריכה" לפתיחת פאנל הניהול של התוסף. אם בעמוד שייפתח כעת תופיע לפניכם תבנית ברירת המחדל "טופס יצירת קשר 1", ולצידה משמאל שורת קוד הרי, שעד כה עברתם בהצלחה את הצעדים הראשונים, ואתם נמצאים בדיוק היכן שעליכם להיות.
כעת, כדי לצרף את הטופס הראשון לעמוד הרצוי באתר, יש להקליק על הכותרת "טופס יצירת קשר 1", ולהעתיק את הקוד שיופיע בהגדרות של התוסף (המסומן בצבע חום) לעמוד החדש באתר, שבו טופס יצירת הקשר אמור להיות מוצג. לחיצה על כפתור" פרסום" תאפשר לשמור את העמוד ולפרסם אותו, כך שהגולש יראה אותו וויזואלית כעמוד יצירת קשר באתר.

4)    יש לזכור, כי כדי שהפרטים שממלא הגולש בטופס יצירת הקשר יגיעו אל היעד המבוקש, יש למלא את כתובת האימייל הרצויה בעמוד התוסף. לרוב, תופיע בברירת המחדל של התוסף כתובת האימייל שהוגדרה בעת התקנת הוורדפרס בשרת. אם יש צורך לשנות את כתובת האימייל שהוגדרה במקור, יש לזכור לעשות זאת, על מנת שהפניות יגיעו אל כתובת אימייל רצויה ועדכנית.

5)    לאחר ששלבים 3 ו-4 בוצעו, ניתן לחזור אל האתר עצמו (באמצעות כפתור "אל העמוד", המופיע לצד הכפתור "העמוד פורסם" לשיפורסם עמוד יצירת הקשר באתר עצמו), כפי שהגולש רואה אותו, אל העמוד בו מופיע טופס יצירת הקשר, ולבדוק שמשלוח הפניות הנכנסות דרך האתר אכן עובד כמצופה, ומגיע ליעד המבוקש. כל שעליכם לעשות הוא למלא את הפרטים הנדרשים על גבי הטופס המופיע באתר עצמו, ולוודא שההודעה אכן מגיעה אל תיבת האימייל שלכם, שהוזנה בעמוד התוסף.

כפי שכבר הוזכר לעיל, אחת הסיבות שהופכות את תוסף Contact Form 7לפופולארי כל כך היא יכולת העריכה הפשוטה שלו, כך שניתן "לשחק" איתו ולהתאים אותו למגוון צרכים עסקיים. אם הטופס הסטנדרטי (הכולל שם, כתובת דואר אלקטרוני, נושא ותוכן הודעה) הוא פשוט מידי עבורך, תוכל "לשדרג" אותו באמצעות הוספת שדות חדשים. מה זה בדיוק אומר?  איך עושים את זה? כיצד תוכלו "לשפץ" את הטופס כך שיהיה מותאם אישית עבור הצרכים שלכם? כל זה ועוד, במדריך הבא (עשה זאת בעצמך חלק ב') .

השאר תגובה