החלטנו לבנות אתר אינטרנט – אבל רגע, איך בונים אתר בכלל? כמובן שהשאלה איך בונים אתר היא לגיטימית ביותרישנם מיליארדי אתרי אינטרנט, וכל אחד מהם בנוי בטכניקה שונה, טכנולוגיה אחרת, נעזר בשפות תכנות שונות ומאחורי כל אתר אינטרנט עומדת תפיסה מסחרית ושיווקית שונה. כך שכמובן שברגע שנחליט שהגיע הזמן לבנות אתר ולהשתלב בערוץ השיווק המרכזי ביותר כיום, השאלה איך בונים אתר תעלה מידיתוהתשובה איננה יחידה וברורה מאליו.

רוצים ייעוץ בחינם לבניית האתר? פנו אלינו!

איך מחליטים כיצד לבנות את האתר?

התשובה לשאלה איך בונים אתר היא מורכבת, ומורכבת ממספר שלבים. קודם כל עלינו להגדיר מהו התקציב שאנחנו משקיעים באתר, וכן כמה שוטפת תהיה הנהלת האתר. בעל העסק צריך להגדיר את המטרות של בניית האתר, כשלרוב מדובר בעסק קטן או בינוני שרוצה נוכחות באינטרנט, איש מקצוע או בחנות מקוונת – שלכולם תקציב מוגבל יחסית ולכן השאלה 'איך בונים אתר' הופכת עבורם למסובכת. כמובן שהנטייה היא להתפשר כדי שהתקציב יהיה נמוך – אך בניית אתרים חובבנית בולטת לעין. חשוב לזכור שבעצם החלטנו לבנות אתר כדי לענות על צרכים שיווקים מסוימים, ואי אפשר לקבל תמורה ללא השקעה. אם נבנה את האתר באופן חובבני ובעל עיצוב שגרתי ומשעמם, הגולשים יקבלו רושם שלילי על העסק ולא ימשיכו לגלוש באתר. עלינו למשוך את תשומת הלב של הלקוחות הפוטנציאליים ולשכנע אותם שאנחנו מתעלים על המתחרים שלנו. לרוב על המטרות האלה תענה בוודאות בניית אתרים מקצועית באמצעות חברה או איש מקצוע שמציעים שירותים אלו, אך במידה והתקציב שלנו מוגבל מאוד, חשוב שגם בניית אתר עצמאית תיעשה באופן נכון.

איך בונים אתר לבד?

קודם כל עלינו לרכוש כתובת אינטרנט כדי שנוכל לאחסן את האתר – הנקראת בשפה המקצועית "דומיין". כדאי שהדומיין יהיה כמה שיותר קליט ונשלב בו מילים שקשורות לאופי האתר. לאחר מכן, עלינו לרכוש שירותי אחסון אתרים, שבעצם מעניקים לנו שטח ברשת לאחסון האתר שלנו. כדאי לבחור בחברה אמינה ומקצועית, שלצד המחיר המשתלם תעניק לנו מהירות שרתים ותמיכה טכנית יעילה בכל שעות היממה. אמינות שרת אחסון האתרים בעצם משפיע באופן ניכר על הצלחת האתר שלנו – הן בקרב הגולשים והן במנועי החיפוש. לאחר מכן, כדאי להתחיל בתכנון האתר – ראשית מעשה מחשבה תחילה. צריך לתכנן מהי האווירה הרצויה באתר בהתאם לקהל היעד שלנו ועל המסר אותו אנחנו מעוניינים להעביר. האתר צריך להיות נוח לשימוש ולניווט, וחשוב שנגדיר את יעדו מראש. כדאי אפילו להיכנס לאתרים של המתחרים כדי לקבל השראה על אלמנטים שיחזקו את האתר, כל עוד איננו מפרים זכויות יוצרים. בסופו של דבר צריך לעצב את האתר – דבר שדורש את מירב המקצועית. בשלב זה, גם אם עד כל בנינו את כל האתר לבד, כדאי לפנות לחברת בניית אתרים שתתן לאתרינו עיצוב מקצועי שירשים את הלקוחות הפונטציאליים.

השאר תגובה