בניית אתר אינטרנט היא תהליך מורכב ומרתק הדורש תכנון רב וירידה לפרטים הקטנים. בעולם של היום אתר לעסק או אתר אישי הוא כמובן מאליו. בחברה שאנו חיים בה, מי שאינו נמצא באינטרנט, אינו קיים. בהכרח שכמות החשיפה ללא שימוש באינטרנט פחותה מאוד. קיימים כמה סוגים של אתרי אינטרנט ובהם: אתר לעסק, אתרי פנאי וכיף, אתרי חדשות אתרי הנצחה, ועוד. המשותף לכולם הוא שלבניית אתר אינטרנט איכותי נדרשים מספר שלבים מורכבים ובסיסיים כאחד. אלו, בשילוב מושלם, ייצרו אתר אינטרנט איכותי וקולע.

השלבים הם: תכנון, בניית קוד ועיצוב האתר. ברמת התכנון; יש צורך להבין מי הוא קהל היעד אליו פונה האתר ומהו המסר אותו מעוניינים להעביר למבקר. המסר חייב לעבור בצורה ברורה ויש לאפיין אותו בצורה הברורה ביותר ברמת העיצוב. ברמת התכנות; יש צורך להבין עמוקות בשפות קוד וכן להפגין יכולת אינהרנטית לבצע אינטגרציה בין השפות השונות. השפות השכיחות בהן משתמשים לצורכי בניית אתר אינטרנט הן asp.net , php, javascript. ברמת העיצוב: יש לעצב את האתר כך שימשוך את העין וישבה את תשומת ליבו של המבקר. זאת ניתן להשיג רק באמצעות יצירתיות, מקוריות וחדשנות. לא דיי בזאת, לאחר בניית אתר אינטרנט וגיבוש כל המרכיבים יחדיו, יש צורך למצוא אחסון מתאים. וכמובן כתובת (domain) קליטה שתתאים לקונספט האתר ולקשר אותם.

לאחר הקמת האתר, יש צורך בכניסת מבקרים שיבחרו ויגיעו אל האתר מבין כל אותם מיליארדי האתרים הפזורים ברחבי הרשת. מדוע שגולש יבחר דווקא באתר מסוים? התשובה לכך היא שהאתר יקודם במנועי חיפוש, יגיע לאתרי אינדקס שונים ויהיה איכותי מספיק כך שיומלץ על-ידי מנועי החיפוש בעיקר.

בניית אתר אינטרנט הוא לא דבר של מה בכך ומצריך מחשבה עמוקה ויכולת אישית גבוהה.
כמו גם הבנה בתחומים רבים בתחום האינטרנט. שגיאה קטנה ככל שתהיה בכל אחד מהמרכיבים יכולה להיות מהותית ולהיות לרועץ למכלול כולו. לסיכום, בניית אתרים היא תהליך מורכב הדורש לא רק ידע אלא גם ניסיון רב, ולכן בכדי לבנות אתר אינטרנט איכותי ולהחזיר השקעה באופן הטוב ביותר, מומלץ לפנות לחברה מקצועית בתחום. בנייה לא נכונה של אתר אינטרנט יכולה להוות נזק כלכלי.

השאר תגובה