עיצוב אתר אינטרנט הוא האופן שבו אתה בוחר להציג את עצמך באינטרנט. מטרת עיצוב אתר אינטרנט איכותי היא למשוך גולשים רבים ביותר לאתר וליצור מראה ייחודי המאפיין את האתר או את המותג הרלוונטי אליו. לפני שמתחילים לחשוב על עיצוב אתר אינטרנט חשוב מאוד לברר ולבצע מחקר מעמיק מיהו קהל היעד אליו פונה האתר. האם קהל היעד הוא מבוגרים או צעירים, האם האתר שם דגש על גראפיקה או על תוכן. לעיצוב אתר אינטרנט השפעה רבה ומרכזית על הגולשים באתר ובד"כ יתאים האתר את מראו לסוג מבקריו.

בהגדרה, עיצוב אתרים, נכללים מהאתרים הפשוטים ביותר הכוללים בתוכם מספר שורות קוד עיצוב HTML ועד לאתרים בעלי עיצובים מורכבים יותר העושים שימוש בשפות עיצוב שונות המפעילים מחוללים גראפיים לצורך העלאת האתר כמו adobe flash, after effect ותוכנות עיצוב גראפיות שונות. חשוב לזכור כי גם באמצעות קוד ניתן ליצור עיצובים אקטיביים, כמו בjavascript אך האפשרויות שלהן יהיו מוגבלות יותר מתוכנות הגראפיקה.

עיצוב אתר אינטרנט בסיסי לא משנה מה רמת מורכבותו, יכלול בתוכו את לוגו החברה או העסק, רקע לאתר, תמונות, ציורים ומלל. נוסף לכך באתרים רבים יופיעו גם באנרים אינטראקטיבים המבוססים על שפות עיצוב כמו Adobe flash וכד'. בעת עיצוב אתר אינטרנט, יש לחשוב על שילוב הולם בין גווני צבעי האתר וליצור הרמוניה בין הפקדים השונים. לדוגמא: שילוב של צבע ירוק כהה על גבי צבע אדום יקשו מאוד את קריאות הטקסט באתר ולדבר זה תהה השפעה מרובה על תגובות הגולשים באתר.

כיום, כל האתרים הגדולים והנחשבים מעוצבים על ידי חברות המתמחות בעיצוב גראפי. עיצוב אתר אינטרנט חובבני יכול לעשות נזק בלתי הפיך לאתר, בעוד שעיצוב איכותי יכול להוות מקדם מכירות. לכן, בסופו של יום, יש לזכור כי לעיצוב אתר אינטרנט השפעה ישירה על ההשפעה של האתר על הגולשים. מפאת התחרות הרבה הקיימת בשוק, מומלץ לפנות לחברה המתמחה בעיצוב אתרים בכדי להפיק את המירב מההשקעה הכרוכה בבניית אתר אינטרנט. אתר אינטרנט הוא נכס ונכס יש לטפח בכדי שיחזיר את ההשקעה.

עיצובים לאתר

השאר תגובה