כשניגשים לבנות אתר, אחד הדברים החשובים שצריך להתחשב בהם כבר בצעדים הראשונים הוא המשך קיומו ברשתואיך נוכל לסייע להצלחתו. כיום השיטה המרכזית למשוך גולשים לאתר – מדד ברור להצלחת אתר – הוא קידום אתרים. ניתן לקדם את האתר במסע קידום אתרים אורגני או בניהול קמפיין פרסום ממומן בגוגל אדוורדס. על הקידום משפיעים בין היתר מבנה האתר, כמות התוכן שבו, הקלות בה ניתן להוסיף עוד תכנים ועודכך שהם אלו שגם משפיעים על הצלחתו של האתר שלכם ברשת. גוגל ושאר מנועי החיפוש נותנים עדיפות לאתרים ידידותיים לגולשים ובעלי ממשק ניהול נוח וחכם. אם כך, עלינו לבנות את האתר בהתאםסיבה שגורמת לרבים לבחור באתר שמבוסס על מערכת וורדפרס, מערכת על בסיס קוד פתוח. אין ספק – קידום אתר וורדפרס קל יותר מקידום אתר שאינו מבוסס על מערכת מסוג זה.

 

מה הקשר בין קידום אתרים לוורדפרס?

באופן כללי, וורדפרס אהוב על גוגל ולכן קידום אתר וורדפרס במנוע החיפוש הפופולארי ביותר נחשב מהיר. מאחר ו-99% מהחיפושים נעשים דרך גוגל, זוהי עובדה משמעותית ביותר. בנוסף, משום שוורדפרס נועדה בין היתר ליצור חשיפה מרבית לכותבי הבלוג או האתר, פיד RSSמגיע אוטומטית עם המערכת. ה-RSSהוא מנגנון שמאפשר לייצא תוכן אוטומטית עם כל פרסום דף חדש לאתרים רבים, בהם רשתות חברתיות כמו פייסבוק, טוויטר, לינקדין ועוד. גם אפשרות התגובות שמגיעה מובנית בממשק הוורדפרס מאפשר לגולשים להגיב, לשאול שאלות ולחוות דעה – ובדרך כלל כשמתפתחת שיחה או תגובות רבות בעמוד מסוים, גוגל מדרג דפים אלו גבוה יותר בתוצאות החיפוש. הסיבה לכך היא שהמערכת של מנוע החיפוש מסיקה כי יש עניין בעמוד זה, ולכן הוא יכול להיות רלוונטי גם עבור גולשים אחרים – וכך אתם זוכים לתנועה נוספת באתרכם.

סיבה מרכזית נוספת שהופכת קידום אתר וורדפרס למוצלח במיוחד הוא שהמערכת מגיעה עם תוסף SEO, שמאפשר לבצע התאמה מרבית למנועי החיפוש. מלבדו, קיימים תוספים מובנים יעילים מאוד כמו ממשק סטטיסטיקה ותכונות רבות שיקלו על קידום אתר וורדפרס במנועי החיפוש. גם אופציית התגיות, שמאפשרת להבליט את מילות המפתח שאתם משערים שדרכם יכולים להגיע לאתר, מסייעת למטרתכם. כמו כן, משום שמדובר במערכת על בסיס קוד פתוח, ניתן להוסיף לה כמעט כל מרכיב שיוכל לעזור לכם לקדם את האתר.

השאר תגובה