מה נכלל בתהליך הקמת אתרים?
כשמדברים על הקמת אתרים, מתכוונים בעצם לתהליך השלם של בניית אתר. התהליך כולל מספר שלבים – הראשון הוא שלב העיצוב, בו מגדירים ומתכננים את חזות האתר. לרוב השלב הזה נעשה בסיוע של גרפיקאי מקצועי, על מנת לקבל תוצאות אופטימאליות. השלב השני הוא חיתוך הסקיצה שאותה בנה הגרפיקאי ותרגומה לשפת html, או לחילופין התאמתה למערכת ניהול תוכן אם המטרה היא הקמת אתרים דינאמיים. השלב השלישי הוא הדרכה ללקוחות על ידי מקימי האתר, כדי שיבינו כדי להשתמש במערכת ניהול התוכן ויוכלו להזין תכנים בעצמם. השלב הסופי בהקמת אתרים הוא קידומם, כדי שהמספר הרב ביותר של לקוחות פוטנציאליים ייחשף לאתר. בשלב זה הלקוח צריך לברר מהם מילות המפתח שחשובות לתחומו ולהזין אותן באתר לפי שיטת הקידום.
רוצים להקים אתר? פנו אלינו עוד היום לייעוץ חינם!
מה משפיע על זמן פרויקט של הקמת אתרים?
הקמת אתרים באינטרנט הוא לרוב תהליך ארוך, שבעצם הזמן שנדרש לו הוא מספר פרמטרים. אחד הגורמים שישפיעו על אורך התהליך הוא המורכבות של הפרויקט – הקמת אתרים שמכילים מאות ואלפי דפים, ומשלבים אפליקציות כמו מערכת פורומים, מערכת כניסה לחברים ועוד, תהיה איטית בהרבה מאשר הקמת אתרים תדמיתיים פשוטים שיכילו את תיאור החברה ואמצעים ליצירת קשר עמה. דבר נוסף שישפיע על זמן הקמת האתר הוא המורכבות של העיצוב – עבודה עם עיצוב פשוט תדרוש פחות זמן מהקמת אתר בעל עיצוב מורכב יותר.
מה חשוב לשקול לפני ההתחלה בתהליך?
כיום ישנן מספר רב של חברות המציעות שרותי הקמת אתרים. לרוב מדובר בהשקעה כספית לא גבוהה, אך חשוב לבחון היטב מספר דברים לפני הבחירה בחברה: מהם התכנים שתרצו להציג באתר? האם תרצו להציג את רק את פרטי בית העסק, או את קטלוג מוצריו? האם תרצו לאפשר קנייה אינטרנטית? האם אתם מעוניינים לנהל בעצמכם את האתר? מיהו קהל היעד של האתר? חשוב שתגדירו לעצמכם את פרטים אלו ואת היעדים שלכם מראש, ורק אז לגשת לקבל הצעה אצל חברות להקמת אתרים.