אילו תכונות עושות תוכן לאתרים למשכנע?

תוכן שאין לו מטרה לא היה נכתב מעולם. הטקסט באתר האינטרנט שלכם צריך להניע את הגולש ליצור אתכם קשר ואף לקנות את מוצריכם באתר, או לפחות להתעניין בשירותיכם. מה עושה תוכן לאתרים לאפקטיבי שכזה?

תוכן שיווקי – אסטרטגיה

כדי שיעבוד בשבילכם, התוכן הכתוב באתר צריך להיות מתוכנן ועשוי כיאות. יש לכתוב אותו מתוך כמה עקרונות המשלבים תכנים ומבנה. התוכן צריך להיות תקין (בלי שגיאות), להכיל אוצר מילים חיובי ומתאים למוצר או לשירות שלכם, ולהיכתב בצורה כלשהי שהיא גם צפויה וגם מפתיעה.

אמינות

גם אם הכתיבה היא מניפולטיבית, כדי להיתפס כחברה אמינה, מוטב שתכתבו באתר שלכם דברים נכונים. להדר את הדברים זה בסדר, אבל בסיס התוכן צריך להיות אמיתי. כתבו משהו בעמוד האודות, שידעו מי אתם, למה להסתתר?

מסר תקיף, הגיוני וברור

המסרים באתר שלכם צריכים להיות ברורים. זה לא המקום לגמגם. גם לא להאריך. כדאי לכוון לתוצאה וליצירת הקשר. לעתים כדאי לתת הסבר הגיוני למה לבחור במוצר או בשירות שלכם או להסביר, למה הוא נחוץ בכלל?

יצירת דיאלוג

תוכן כתוב הוא מונולוגי במהותו, משום שיש בו דובר אחד (אני, אנחנו – מוכרי המוצר או השירות). ובכל זאת, מטרתנו לעשות כל תוכן שיווקי לדו שיח וליצור באמצעותו אינטראקציה עם הגולש. השימוש בגוף שני (את, אתה, אתם) מבטא התייחסות לגולש, ולכן כדאי לשבץ בתוכן ביטויים כמו "אנו לשירותך" או "בוא להיות חלק מהצלחה…" וכדומה.

תוכן לאתרים – המבנה

מאוהבים במסרים שכתבתם? הגולשים באינטרנט אינם קוראים הכול. הם מחפשים כותרות להיאחז בהן, ורק אם הן מגרות. אם כן, יקרא הגולש את כל הפסקה שמתחת לכותרת המושכת. אם לא, הגולש יעזוב את העמוד או את האתר שלך במהירות רבה. תוכן שיווקי לאתרים צריך להיכתב בהתאם למבנה המקובל: חיבורים קצרים המחולקים לקטעים ברורים.

מבנה האתר

גם כאשר מדובר בצורתו של האתר, כדאי להיצמד למבנה המקובל. אל תתנו לגולש לחפש את ה"צור קשר" אתכם! וכמובן, ספקו לגולש אתר שקל להתמצא בו. הגראפיקה יכולה להיות מיוחדת, אך לא על חשבון המבנה המקובל והצפוי של אתר אינטרנט, אתר שבו כל גולש מוצא את מה שביקש.

בידול וחדשנות

יש מוצרים או שירותים הדומים לאלה שאתם מספקים? מה מייחד את שלכם? נסחו את זה בקצרה. סלוגן טוב יכול לבדל אתכם, גם תוכן שיווקי איכותי יכול לעשות את ההבדל ולמתג אתכם מעל למתחרים.

תוכן שיווקי ושאלות

שאלות יוצרות סקרנות. הן מעוררות דיאלוג. אתה שואל והגולש עונה. יש שני סוגים של שאלות: באחד אנו שואלים שאלה ולא עונים עליה. כך מאפשרים לגולש לחשוב, להרגיש ולענות בעצמו. בסוג האחר שואלים שאלה ועונים עליה מיד. זה אולי סוגר את הדיאלוג, אבל אם התשובה היא מעניינת, אולי היא תספק לגולש מידע שהוא חפץ בו.

תוכן לאתר – לעורר רגשות

כדי לתאר את המוצר או את השירות שלכם יש להשתמש באוצר המילים ובכל התארים שנועדו להלל ולשבח, לדוגמה: פתרון מקיף, חשוב, מושלם, מדהים (שם תואר שחוק להחריד אבל יכול להתאים לקהלי יעד כאלה ואחרים), יכול, הוגן, תחרותי, מתאים, שיפור משמעותי וכדומה. גם ביטויים כמו "אנחנו אתך" או "תמיד לשירותך" עוטפים את הלקוח הפוטנציאלי באהדה, והם כמובן ביטויים דיאלוגיים היוצרים הרגשה של יחס ואינטראקציה בינאישית. ויש עוד…

עדכניות וחיוּת

האתר שלך הוא לא ספר. האינטרנט והמערכות לניהול תוכן מאפשרות עדכון בכל תדירות שהיא. קצב החיים והגלישה מחייבים עדכוני תוכן. עדכנו את המידע והוסיפו תוכן מעניין. הסירו תכנים שאינם בתוקף, הכניסו מבצעים, הנחות וחדשות בתחום שלכם.

לקבלת הצעת מחיר לכתיבת תוכן שיווקי לחץ כאן

השאר תגובה