חווית הגלישה באתר שלכם תכריע במידה רבה עד כמה הוא יענה על המטרה לשמה הוא הוקם.
מרשים ומעוצב לתפארת ככל שיהיהאם הגלישה באתר לא תהיה "רכה" ונעימה, הביקור בו יירשם כשלילי, מה שבתורו, יגרום לכם לאבד גולשים, שאם לרגע שכחתם, הם הלקוחות הפוטנציאליים שלכם.
מה עושים כדי לשפר את חווית הגלישה? כיצד מבטיחים שהיא תשאיר רושם חיובי על הגולשים שלכם?
5 טיפים מנצחים לפניכם.

5 עצות שיבטיחו לכם חווית משתמש טובה

אתר מהיר

מחקרים הבודקים את דפוסי הגלישה של צרכנים חושפים, כי אתר שלוקח לו למעלה מ-5 שניות להיפתח הוא אתר שמאבד במהירות קרוב למחצית מהמבקרים בו. המשמעות היא, כי אתר שיספק חווית גלישה טובה הוא אתר שנטען מהר, ושמציג את הדף הרצוי ברגעים ספורים. בעידן שבו כל דקה שווה כסף, לגולשים המתעניינים ברכישת מוצר חדש, אין הרבה זמן לבזבז. קיימות מספר דרכים לשדרג את מהירות הטעינה של האתר, כמו: התקנת תוסף מיוחד, אופטימיזציה של תמונות ועוד- ורצוי לנקוט באחת מהן לפחות כדי שהאתר לא יהיה איטי מידי. הגדלת מהירות הטעינה של האתר לא רק תסייע בשיפור החוויה של הגולש, אלא גם בשיפור הדירוג של האתר במנועי החיפוש השונים.

ניווט קל וידידותי

ניווט קל, פשוט ואינטואיטיבי הוא אחד מהנדבכים המרכזיים של חווית גלישה טובה.
כיצד יוצרים ניווט כזה? באמצעים פשוטים: יצירת תפריט הגיוני, מיקום כפתורי הניווט בראש העמוד כחלק מסרגל שנחשף לעיניי הגולש עם הכניסה לאתר, יצירת גיבוי לסרגל הכלים העליון גם בתחתית העמוד, מתן שמות קצרים ופשוטים לכפתורי הניווט, הימנעות מריבוי כפתורים, שילוב מפת אתר וכן הלאה.

תוכן רלוונטי

התנועה העיקרית לאתרים מגיעה ממנועי החיפוש, שיש להם דרכים מתוחכמות ביותר לזהות את מידת הרלוונטיות והעדכניות של התוכן המופיע באתר. אתר שמאפשר חווית גלישה חיובית הוא אתר שהתוכן המופיע בו מקל על הגולש להגיע אליו, ומעורר בו חשק להישאר באתר כאשר הוא כבר נכנס אליו.
יש לנסח משפטים שמושכים את העין, שגולשים משתמשים בהם כדי למצוא אתרים, שאנשים יפיקו מהם תועלת ושיהיו קריאים ונהירים. כמובן שהתוכן צריך להתאים לקהל היעד ולענות על הצרכים לשמם נכנסו הגולשים לאתר.

אתר אמין שיש בו מידע מהימן

אתר שהמידע שיופיע בו לא יהיה מהימן או מעודכן, שיהיו בו יותר מידי שגיאות כתיב או שהאינפורמציה שתועלה אליו תיצור הטעייה לא יהיה אתר אמין, והגולש הממוצע, שהוא חסר סבלנות, יעזוב אותו באותה המהירות שבה הוא נכנס אליו.

אתר אסתטי

אנחנו חיים בעידן שבו החוץ של הקנקנן חשוב לא פחות מאשר "תוכו". בעידן כזה, המראה החיצוני של האתר שלכם לא פחות חשוב מהתוכן שיועלה אליו. מעודכן, תורם לגולשים, ענייני ומעניין ככל שיהיה- אם האתר לא יהיה נעים לעין, אם שילוב הצבעים בו לא יהיה אסתטי ואם הוא ייראה ריק, חיוור, פלקטי ומשעמם- הוא לא יהיה אטרקטיבי מספיק, ולא יזרים אליכם את כמות הגולשים הרצויה.

חווית משתמש חיובית יוצרת מצב של win win situation

שילוב של כל המרכיבים המתוארים לעיל בבניית האתר יסייע להקים אתר, שלא רק משמש תעודת זהות לעסק, יוצר לו תדמית ומציג את המוצרים או את השירותים שהוא מציע, אלא גם אתר שלא יצור תסכול בקרב הגולשים, שיזרים אליו את התנועה הרצויה ושיאפשר ליהנות מ-win win situation, שבו הגולש יפיק את המירב מהאתר, ובאותה נשימה בעל העסק ייהנה מאתר המדורג גבוה במנועי החיפוש, והפופולארי בקרב לקוחות וקונים פוטנציאליים. 

השאר תגובה